tisdag 12 maj 2009

Tisdag 12/5

Tjolahopp!

Jag tycker månaden verkligen rusar fram i skrämmande fart. Nyss var det 1:a maj och jag hade precis klarat tentan i anatomi och fysiologi. Nu är det inte mer än tre veckor kvar tills nästa tenta. Jösses. Och imorgon är det bara fyra veckor kvar tills vi flyger till Turkiet. Och igår gick jag in i 16:e graviditetsveckan. Herregud så tiden går!

Idag blev förmiddagen inte så effektiv som jag hoppats. Tobias glömde av att väcka mig, så jag sov en timme för länge. Hann därför inte läsa något innan det var dags för provtagning på vårdcentralen. Efter provtagningen åkte jag förbi polisen och hämtade ut våra pass. Skönt att ha det klart!

Alfons har ju varit hysteriskt pappig under en ganska lång period och vägrat ta emot hjälp från mig eller låta mig göra något. Nu i helgen vände det äntligen och nu är han lite lagom mammig. Mycket kramar och mys. La mig en sväng med honom förut och kramades, när han somnat fick jag dock stiga upp för att läsa psykologi.
Stackars liten förstår inte varför jag är så tråkig att jag sitter med böckerna när han är hemma... Inte lätt att vara liten alla gånger.
Nu har han och Tobias åkt upp till djurparken för att leka och titta på djuren. När de kommer hem igen hoppas jag att jag kommit längre och kan lägga ifrån mig böckerna för att återgå när Alfons somnat.

Jag känner lite att jag tagit på mig lite för mycket jobb under den här månaden. Framförallt i slutet. Så hädanefter får jag lov att tacka nej, så jag klarar tentan.
Nu ska jag ta mig lite kaffe, en paus och sedan läsa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar